Gå videre til hovedindholdet

Hæklet / Crocheted

Jo - jeg hækler meget for tiden. Måske jeg en dag bliver god til det? :-)

Jeg har et større projekt planlagt med en veninde. Et tæppe af mange firkanter.
Jeg tester garn og farver - og har besluttet mig for Filcolanas Arwetta Classic, som kan tåle slid og vask, og så er der så mange lækre farver at vælge imellem.

Jeg (tror jeg) har lagt mig fast på disse farver:


og så skal jeg have en kontrast-farve.. og jeg tænker lys /støvet blå af en art..

eller denne måske (der er lys mintgrøn):



Firkanterne hobede sig hurtigt op her i testfasen og jeg fandt det derfor nødvendigt med et lækkert net, til at 'håndtere' projektet i :-)


Jeg har skrevet hvordan jeg lavede det, ovre på min Woolspire-side
Nettet har jeg hæklet i garn fra skabet - super måde at få brugt rester på - så mon ikke der kommer flere?

Nå ja - projektet..

Det tæppe jeg vil lave hen over foråret og sommeren er et tæppe som Lutter Idyl har lavet. Jeg kan slet ikke få armene ned over hendes ting. Alt hvad hun laver emmer af kvalitet og god smag. Hurra for super dygtige hækle-designere! :-)


In English:
Yes - I do crochet a lot these days. Maybe one day I will be good at it? :-)

I have a larger project planned with a friend. A blanket of many squares.
I am testing yarn and colors - and I have chosen Filcolanas Arwetta Classic, which can withstand wear and wash, and there are so many great colors to choose from. 

I (think I) have chosen the colors on the first picture above.
And then I need a contrast color - and I am thinking light / dusty blue.. or maybe the mint-green color on the second picture above.

The squares quickly got many here in the test-phase and I found it necessary with a bag to 'handle' the project in. I have writen how I made it on my Woolspire-page.

I made the bag in yarn from my yarn-cupboard - a great way to use up some left-over-yarn - so I guess there will be more..

Oh yes - the project...

The blanket I want to make during spring and summer is a blanket made by Lutter Idyl. I can't get my arms down! I love her designs. All she makes reflects quality and good taste. Hurrah for super talented crochet designers! :-)

Kommentarer

  1. Hej Rikke
    Det er så flotte og harmoniske farver du har valgt og alligevel med kulør på til at blive glad af. Elsker rød, orange og brune, sandfarver. Og den mintgrønne passer da fint til at hækle sammen med og kant om tæppet.
    Jeg har også haft kig på det tæppe fra lutter idyl i laaaang tid. Men jeg hader Kauni og andet 100 % uld garn. Det kradser og kan ikke vaskes i vaskemaskinen uden at filte. I hvert fald ikke min. Kan slet ikke genkende når folk skriver det bliver så blødt i vask.
    Tænkte at hækle det i bomuldsgarn. Det er blødt og kan komme i vaskemaskinen. Men da jeg prøvede at hækle en firkant, var den ikke så eftergivelig men mere fast i det. Og så opgav jeg. Men Arwetta kender jeg. Det er jo også blødt og kan komme i vaskemaskinen. Måske skulle jeg prøve det. Så tak for en god ide.
    Og for resten så har jeg siden jeg skrev til dig for snart 2 år siden strikket 10 stk af Tinas sjal fra Rasmilla i yndlingsgarnet - efter din anvisning hvor det bliver lidt større. Og alle der får det bliver super glade for det. Og jeg bliver ikke træt af at strikke det. Laver det i forskellige farver hver gang. Så bliver det jo ikke kedeligt. Du kan se alle billederne på Ravelry hvor vi også er venner.
    Dorte

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Bagsiden

Efter at have læst Signest indlæg forleden, tænkte jeg over det der med bagsiden af strik.. For jeg har nemlig også fået at vide, at når der strikkes fler-farve-strik, så skal bagsiden være lige så smuk som forsiden. Jeg har fået det fortalt at min norske svigermor, der jo som norsk kvinde har haft pinde, uld og fler-farve-strik mellem fingrene fra barnsben. Mindste-manden  har fået en ny gense fra hans norske sted-farmor (og denne er selvfølgelig også et mesterværk!). Og den har hængt på ham siden han fik den i julen :-) Og også på denne ser jeg jo tydeligt svigermors ord i praksis: Her er ikke tale om hæftede eller snoede tråde på bagsiden! Her er tale om tråde, der lægger sig perfekt i arbejdet :-) Hun er simpelthen en mester :-) Jeg forsøger selv at efterleve 'reglen'. Men jeg er mange år bagud, i forhold til at nå ovenstående standard.. Til gengæld har jeg lagt mærke til, at der i de norske mønstre sjældent er mange masker mellem farveskiftene og det er jo

Poncho Sweater - Gray Designs

Jeg kom i mål med min Poncho Sweater! Og jeg elsker den. Dens lethed, blødhed og rummelighed. Og at det lykkedes, at skabe en poncho, hvor armene kan bevæge sig - og stadig holdes varme.. Den er strikket i én tråd Rasmilla Luksusgarn og én tråd Mohair på pind 5. Begge garner, som det synes, er Mørk Grå. Den er nem at strikke, der er bare mange masker, der skal strikkes :-) Den strikkede model på billederne her er i str. S, og den målet 60 cm midt for (ja,og midt bag også). Man kan løfte sine arme mere end til vandret, før ponchoen løftes forneden :-) Jeg forventer at få skrevet opskriften ren - og hermed også lave en str. M og L - indenfor ikke alt for længe.

Hyldest til hjorten

Fik reddet advents-hyggen med et effektivt butiksbesøg i formiddags. Og på et split-sekund var adventskrans, clementiner og figen-guf på bordet. Kom an jul! For jeg har lister at arbejde med og intet kan slå mig ud. Vi når det! Vi hylder hjorten i år (og elgen!). Og det er sort og hvid og sølv... for nu, altså og kun på adventskransen! For så snart jeg får jule-kasserne ned fra loftet, trænger alle de smukke farver sig på. Og de skal pryde og glimte i mine vinduer, som kugler og prismer og kræmmerhuse. Jeg har fået et særligt forhold til hjorte, siden i sommers. Da fik vi nemlig My til familien. Og hun ligner i langt højere grad en dværghjort end en dværg-pincher! Døm selv: Og hun er naturligvis i hjemmestrik - blød dejlig uld, til en temmelig kuldskær dværghjort. Det passer godt sammen :-) (Hun har den altså kun på udenfor :-) Glædelig dejlig 1. søndag i advent til alle jer i blogland.