Sider

lørdag den 9. februar 2013

Om hvordan der kan gå lang tid før man lurer den

Har siden jeg selv startede på et hæklet tæppet, mange gange undret mig over alle dem, der sådan bare lige hækler et tæppe - og får det færdigt.. Blog-land er fyldt med færdige hæklede tæpper! Og jeg har været igang med olde-firkanter i langt over et år og sidder med noget, der dårlig nok kan anvendes som barnevognstæppe (hvilket jeg heller ikke ligefrem har brug for..)

Men så en dag - forleden dag - så lurede jeg tricket og hækler nu løs, med fornyet håb :-)

Se nu bare her:
Hæklede firkanter (langmodige...):

Hæklede firkanter (rare og rappe):

Og her  - tricket afsløret:

Som du nok kan se, bliver der mere tæppe, meget hurtigere, når man lægger bomuldsgarnet dobbelt og folder det om en hæklenål nr. stor :-) Det tog mig lang tid - men jeg tror at jeg nu har luret den!

Og jeg tror, at jeg en dag får et tæppe hæklet færdigt. Og mikro-tæppet.. Dets videre forløb er endnu ukendt..

5 kommentarer:

  1. Det er så fedt når man får luret teknikken og fiduserne af :-) Jeg har siddet næsten hele dagen og forsøgt mig med Crocodile Stitch via you tube, men nu er det lykkedes , så kan godt følge dig. den er i øvrigt fin din "nye" lap, den anvender jeg også til mit evigheds projekt tæppe .

    SvarSlet
  2. Hvor smart! Jeg havde ikke lige luret den, så tak for tippet!

    SvarSlet
  3. Ja mit tog 5 år... men her flere år senere betyder den tid intet i forhold til hvor skønt tæppet blev.

    SvarSlet
  4. Kan jeg lokke dig til at sende mig en mail?
    theas.post @ gmail.com

    ;)

    SvarSlet
  5. Jeg kan desværre ikke hækle, men det lyder som om du har fundet en god teknik.

    SvarSlet