Gå videre til hovedindholdet

Strikkeløs med hæklenål

Efter jeg blev færdig med to gode gange strik (sjal til Moren og striber til Mille) ramte jeg et velkendt limbo.. Det kan være svært, at sidde strikketøjs-løs og træffe beslutning om det næste projekt. Det er sjældent det sker for mig. At jeg ender ét strikketøj, uden at have gang i mindst ét andet. Og her mener jeg et aktivt strikketøj :-) For de strandede er der altid nogen af jo..

Men nu skete det. Og min første reaktion var at tage hæklenålen op og få orden på nogle oldemor-firkanter.


Blev lidt overvældet at det kaos jeg fandt i hæklekurven, med et utal af firkanter - nogen med kant, andre uden og syv stk. der var hæklet sammen. Så jeg startede med kanter til de kante-løse. Og så hæklede jeg sammen i rækker af syv. Og alt i mens dette stod på, havde jeg drømme om, at det måske ville blive et tæppe, der kom ud af det.

Men ak nej. Om jeg så ville gå efter et lille tæppe, er der lang vej endnu :-)




Men jeg siger til mig selv, at det jo også er godt, at have et par firkanter til gode..
Mens jeg hæklede kanter og hæklede sammen, strikkede jeg trøjen til dværghjorten. Og så en halsedisse til sønnen af en ven af huset.  

Og så i går skulle det være. Nyt strikketøj. Nu strømper med hulmønster. I et af mine yndlingsgarn: Arwetta:


 Pindene er meget tynde. Strikketøjet meget lille. Må nok slå op til et andet også. Bare for afvekslingens skyld. Og for ikke at ende strikkeløs igen :-)


Kommentarer

  1. Strikkeløs???? Bare ordet kan jo næsten medføre et fuldt udviklet angst-anfald hos mig (om jeg er afhængig?? SLET IKKE!!!) De firkanter bliver rigtig flotte, og der kan komme et utrolig fedt tæppe ud af det.....der er jo ingen der siger hvilket årti, det skal være færdig, vel? Og det er da dejligt at have et projekt til strikkepauserne
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Jeg bliver bestemt heller aldrig strikkeløs, tværtimod når jeg ikke at strikke alt det, jeg gerne vil.
    Lapperne har nogle dejlige farver, du kan jo hækle lidt indimellem, så skal det såmænd nok ende med at blive til et tæppe.

    SvarSlet
  3. Det bliver da bare et rigtig flot hæklet tæppe !
    og jeg skal da lige love for, at din garnløs satte nogle projekter igang :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Det er nogle skønne harmoniske dush farver du har valgt til dit tæppe Rikke...

    SvarSlet
  5. @Ulla: tak :-) Tænker af og til på dit vidunderlige tæppe, som blev færdigt på rekord tid!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg fra denne blog

Hækle-fotos-spam eller hvordan hækleriet overtog den kreative tid

Jeg rydder lidt op i mine fotos.. og finder heri et mønster over min kreative rejse, der jo har været lidt mager, det sidste halvandet års tid. Og så finder jeg, at helt  mager har den heller ikke været. Jeg har ikke strikket (så meget), nej - men jeg har hæklet :-) Jeg var jo igang med det gigantiske projekt i vinter / forår 2015, der bestod af en ukuelig mængde af olde-firkanter. Kæmpe arbejde, meget garn, virkelig flot resultat. Så blev det lige vasket før det skulle tages i brug - og med vasken fik jeg flere huller i tæppet, end der var før vasken.. meget ærgerligt.. Reparerede på det dog og bruger det i dag som sengetæppe - i gæsteværelset. Det skal lige nævnes at det lå i skammekrogen et halvt års tid, før jeg fandt stoppenålen frem. Og som skulle jeg råde bod på miséren, så fortsatte hæklingen. Kan ikke rigtig helt gennemskue rækkefølgen, men jeg har produceret klude og håndklæder og endnu et tæppe. Og sat mig ind i bomuldsgarnets verden, jeg ellers hidtil har hold

Kunstig åndedræt

Meget tid er passeret med ganske lidt strik. En weekend blev sat af, for nogle uger siden, til at puste liv i garnet, og pindene gløder igen.. Og som for mange andre også, hænger mit strik sammen med min blog. . For det er her mit strik kan leve og ånde i processen før resultatet er endeligt. Mit sidste strik var Poncho Fall, som jeg elsker og bruger. Kort efter den blev færdig, strøg tanken om en anden variant forbi mig. Den fangede jeg for nyligt igen,  og har nu sat ideen på farve, form og teknik..

No-name-poncho

Jeg byder klart december velkommen :-) Og i år ser det foreløbigt ud til, at jeg har lidt mere styr på tingene end jeg havde sidste år .. Og ellers er jeg landet med et nyt design. Er dog bare ikke helt færdig med renskrivningen af opskriften - men derfor kan jeg vel godt vise den lidt frem :-) Oh jo - det blev en poncho - og jeg elsker den. Den er strikket i det nye garn Valmue fra Tante Grøn . Og det er så lækkert! Det fælder - jovist - men det gør absolut ingenting. Garnet er fantastisk at strikke op og herligt at iklæde sig (og dette er ikke et sponsoreret indlæg :-)) Jeg havde tre ønsker med denne poncho (som jeg endnu ikke har navngivet..): 1. Højhalset 2. Med struktur 3. Bevægelsesfrihed til armene Sidstnævnte er løst sådan her: Og det fungerer bare! Så lidt decemberkulde vil ikke skræmme mig - den kan bare komme an, når efterårsvarmen svinder!