Gå videre til hovedindholdet

Strikkeløs med hæklenål

Efter jeg blev færdig med to gode gange strik (sjal til Moren og striber til Mille) ramte jeg et velkendt limbo.. Det kan være svært, at sidde strikketøjs-løs og træffe beslutning om det næste projekt. Det er sjældent det sker for mig. At jeg ender ét strikketøj, uden at have gang i mindst ét andet. Og her mener jeg et aktivt strikketøj :-) For de strandede er der altid nogen af jo..

Men nu skete det. Og min første reaktion var at tage hæklenålen op og få orden på nogle oldemor-firkanter.


Blev lidt overvældet at det kaos jeg fandt i hæklekurven, med et utal af firkanter - nogen med kant, andre uden og syv stk. der var hæklet sammen. Så jeg startede med kanter til de kante-løse. Og så hæklede jeg sammen i rækker af syv. Og alt i mens dette stod på, havde jeg drømme om, at det måske ville blive et tæppe, der kom ud af det.

Men ak nej. Om jeg så ville gå efter et lille tæppe, er der lang vej endnu :-)




Men jeg siger til mig selv, at det jo også er godt, at have et par firkanter til gode..
Mens jeg hæklede kanter og hæklede sammen, strikkede jeg trøjen til dværghjorten. Og så en halsedisse til sønnen af en ven af huset.  

Og så i går skulle det være. Nyt strikketøj. Nu strømper med hulmønster. I et af mine yndlingsgarn: Arwetta:


 Pindene er meget tynde. Strikketøjet meget lille. Må nok slå op til et andet også. Bare for afvekslingens skyld. Og for ikke at ende strikkeløs igen :-)


Kommentarer

  1. Strikkeløs???? Bare ordet kan jo næsten medføre et fuldt udviklet angst-anfald hos mig (om jeg er afhængig?? SLET IKKE!!!) De firkanter bliver rigtig flotte, og der kan komme et utrolig fedt tæppe ud af det.....der er jo ingen der siger hvilket årti, det skal være færdig, vel? Og det er da dejligt at have et projekt til strikkepauserne
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Jeg bliver bestemt heller aldrig strikkeløs, tværtimod når jeg ikke at strikke alt det, jeg gerne vil.
    Lapperne har nogle dejlige farver, du kan jo hækle lidt indimellem, så skal det såmænd nok ende med at blive til et tæppe.

    SvarSlet
  3. Det bliver da bare et rigtig flot hæklet tæppe !
    og jeg skal da lige love for, at din garnløs satte nogle projekter igang :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Det er nogle skønne harmoniske dush farver du har valgt til dit tæppe Rikke...

    SvarSlet
  5. @Ulla: tak :-) Tænker af og til på dit vidunderlige tæppe, som blev færdigt på rekord tid!

    SvarSlet

Tilføj en kommentar

Populære indlæg fra denne blog

Når en plagsom ryg ikke kan stå i vejen for éns vilje

Så - nu står de for døren. Feriedagene altså.. Og selv om ryggen lider stadig, så er glæden stor :-) For med feriedage følger: eget tempo, egne sager, gode sysler, dimsen rundt og strik. Og dejlige aftaler, ikke mindst. Og kun meget lidt pligter :-)

Og så har jeg jo fået en ny bedste ven: Kiropraktoren. Det har været (og vil fortsat nok også være) en pinefuld omgang, det bekendtskab. Men hun gør et eller andet, der trods alt giver mig håb om et liv efter denne plage..

Hun hiver og flår og får det til at sige knæk. Også steder, hvor man tænker det måske ikke skulle sige knæk.. Men det føles befriende. Det føles som vejen frem. Hun er så afgjort min nye bedste ven.


Lidt strik ad gangen..
Jeg strikker på Line Break.. Jeg er på maaange masker nu og jeg har kun en 60 cm pind.. Tænker lidt på om den vil briste? Jeg vil strikke forsigtigt og håbe på, at pinden er bæredygtig..
(Line Break havde jeg luret på et stykke tid, men det var Unikarinas helt vidunderlige udgave, der fik skubbet garnet p…

Hækle-fotos-spam eller hvordan hækleriet overtog den kreative tid

Jeg rydder lidt op i mine fotos.. og finder heri et mønster over min kreative rejse, der jo har været lidt mager, det sidste halvandet års tid. Og så finder jeg, at helt mager har den heller ikke været. Jeg har ikke strikket (så meget), nej - men jeg har hæklet :-)

Jeg var jo igang med det gigantiske projekt i vinter / forår 2015, der bestod af en ukuelig mængde af olde-firkanter. Kæmpe arbejde, meget garn, virkelig flot resultat.

Så blev det lige vasket før det skulle tages i brug - og med vasken fik jeg flere huller i tæppet, end der var før vasken.. meget ærgerligt..



Reparerede på det dog og bruger det i dag som sengetæppe - i gæsteværelset. Det skal lige nævnes at det lå i skammekrogen et halvt års tid, før jeg fandt stoppenålen frem.

Og som skulle jeg råde bod på miséren, så fortsatte hæklingen. Kan ikke rigtig helt gennemskue rækkefølgen, men jeg har produceret klude og håndklæder og endnu et tæppe. Og sat mig ind i bomuldsgarnets verden, jeg ellers hidtil har holdt mig lidt fra…

Novembernoter på falderebet

I følge min blog er november en meget kort måned. Sådan ca 4 måske 5 indlæg kort..Har søgt lidt desperat efter fotograferbare elementer omkring mig i disse dage. Og det har klart inspireret mig. Sådan ud i tanker om at alt man lægger ud vel ikke behøver at være lige smukt? For det er jo smukke billeder man normalt ønsker at dele på sin blog. Og naturligvis da. Især når det er en strikke blog :-)Og udfordringen er så nu i disse novembernoter at fange noget i verden omkring mig, der ikke nødvendigvis har med strik at gøre. Og det er altså ikke lige smukt hele tiden. Mine muligheder?
En mørk forhave (ligesom i meget mørk forhave), en computerskærm, et kundemøde, en våd rygehave ved kontoret, en træt familie.. eller en selfie der er gavmild med de sorte render under øjnene.. nej, vel?Så det blev den våde have på min arbejdsplads..